2011. április 2., szombat








Azok, akik mindenképpen teoretikus hátteret szeretnének kreálni a divat, mint mechanizmus meghatározására (a hülyék...), általában úgy érvelnek, hogy a képző és az alkalmazott művészetek (is fashion art?) közül ez reflektál a leggyorsabban és leglátványosabban a társadalmi, gazdasági, politikai stb. stb. változásokra, leképezi a legaktuálisabb folyamatokat. Ez meglehetősen erőltetett képletnek tűnik, viszont ha jobban végiggondoljuk a kérédst, vagy inkább egyszerűen csak nyitott szemmel járunk az utcán, nyilvánvalóvá válik, hogy az öltözködés mint médium valóban az egyik legmeghatározóbb társadalmi jelenség. Egyrészt felbecsülhetetlen értékű információt közvetít az egyes személyektől kezdve a nagyobb közösségekig a társadalom minden szintjéről, másrészt mint könnyen olvasható jelrendszer nagyszerű manipulációs eszköz.

A manipulációval pedig elérkeztünk a divat és a politika kapcsolatának kérdéséhez, ami fentebb illusztrált esetünkben csak annyi, hogy mennyire növeli egy választási kampány eredményességét, ha a bögrék, karkötők, plakátok, sapkák, vécéülőkék felületén kívül pólókra is rányomatjuk, hogy szerintünk ki is az aktuális faszagyerek. Obama pedig abszolút az, hiába kopott meg mára a mágikus aurája, igazi 21. századi sikercsávó, akiből okos kommunikációval olyan popkult ikont csináltak, hogy még most is lazán felépíthetünk köré egy ütős outfitet, izzadtságszag nélkül.

Az Obama T-shirt, farmer kettős túl aktivistás lenne, ezért kontrasztként egy merőben más stílusú blézert, klasszikus Fendi táskát és sportos napszemüveget passzintottam hozzá az afféle urban mixként. A WOW faktort pedig ez az...nos... arany színű izé garantálja, amivel (ígérem) még sokat találkozhattok...xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése